loading...
مرجع تخصصی کیوکوشین کاراته
پیام مدیر

آرم و لوگو کیوکوشینمرجع تخصصی کیوکوشین کاراتهمرجع تخصصی کیوکوشین کاراته


به تخصصی ترین وبسایت کیوکوشین کاراته خوش آمدید!

برای استفاده از تمامی امکانات سایت و دسترسی به تمام موضوعات از این لینک ثبت نام

کنید! برای دریافت جدیدترین اخبار ، مقالات ، تصاویر و ... از خبرنامه استفاده کنید.

لطفاً با نظرات سازنده خود، ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنید.

آخرین ارسال های انجمن
رضا بازدید : 1389 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)

کانچو یوسف شیرزاد

کانچو يوسف شيرزاد مؤسس مکتب کاراته شيرزاد، بنيانگذار سبک کيوکوشين کاراته در ايران، بنيانگذار و رئيس سازمان جهاني شيرزاد کيوکوشين ( شين ذن کاراته) و سمبل يا پدر کيوکوشين کاراته ايران، تنها پيشکسوت و استاد کاراته در ايران است که هم در کاراته کنترلي و هم سبک آزاد متخصص و صاحب نظر است . وي در هر دو رشته مدارج ترقي را پيموده و به عضويت تيم هاي ملي در هر دو سيستم در آمده و عنوانهاي بسياري در سطح ايران و جهان به دست آورده است . کانچو شيرزاد در طي سالها فعاليت در کيوکوشين که خود آن را به ايران اورده، شاگردان بزرگي را پرورش داده که هريک از آنها استاداني به نام در اين رشته محسوب مي شوند. کانچو شيرزاد به اصول خود در کيوکوشين به حدي پايبند است که پس از سالها، هرگاه نامي از استادان خود مي آورد، با احترام از آنها ياد کرده و به شاگردي آنها افتخار مي کند و به پيشکسوتان اين رشته نيز به ديده احترام نگريسته و به آنها ارج مي نهد.

مرجع تخصصی کیوکوشین کاراته

کانچو شيرزاد متولد 11 دي ماه سال 1328 ( اول ژانويه 1950) در سن 12 سالگي به ورزش کشتي، بوکس و کشتي کج روي آورد. در سن 14 سالگي کاراته را نيز نزد استاد اعظم ابوطالب ماشين چيان در باشگاه کاخ جوانان سابق شروع کرده و در سن 19 سالگي با توافق استاد اعظم ماشين چيان با در جه کمربند قهوه اي با استاد اعظم فرهاد وارسته بنيانگذار سبک ( کان ذن ريو) آشنا و به تمريانات خود در محل باشگاه لشکر يک گارد زير نظر ايشان ادامه دهده و تا سال 1355 افتخار شاگردي اين دو استاد بزرگ را داشته است.

از سال 1352 که فدراسيون کاراته ايران تأسيس شد، به عضويت اولين تيم ملي کاراته ايران در آمده و به مدت 3 سال در عضويت اين تيم بوده است. ضمناً قبل و بعد از تأسيس فدراسيون کاراته، در مسابقات مختلف داخلي و مسابقات بين المللي کاراته سال 1354 که بيش از 40 کشور در آن شرکت داشتند شرکت نموده و مقام هايي را کسب نموده است.پس از گذشت بيش از 12 سال فعاليت در ورزش رزمي و با توجه به آشنايي و تجارب کاملي که در ورزش هاي کشتي، بوکس، دفاع شخصي و همچنين ورزش هاي رزمي چيني ، کره اي و ژاپني به دست آورده در تاريخ 16 ارديبهشت 1352 در سن 24 سالگي مکتب کاراته شيرزاد را با تکيه بر تجربيات غني خود، در مدرسه مکتب نوبخت بنيان نهاد. به دليل اينکه هيچ گونه تعصب و گرايشي نسبت به هيچ سبک خاصي نداشت ، روشي را که در مکتب خود تدريس مي کرد به عنوان راه و روش کاراته يا کاراته دو نامگذاري نموده بود.

کانچو شيرزاد با مشاهده فيلم اولين دوره مسابقات سبک کيوکوشين کاراته که در سال 1975 تحت عنوان « بزرگان کاراته » معروف شده بود با استاد اعظم ماسوتاتسو اوياما بنيانگذار کيوکوشين کاراته در ژاپن آشنا شده و پس از گذراندن دوره هاي ويژه ( اوچي ديشي) و آزمونهاي مخصوص با دريافت کمربند سياه ( دان 3) نمايندگي سبک کيوکوشين کاراته در ايران را کسب کرد. از اين پس به طور منظم حداقل سالي دوبار در ارديبهشت و آبان ماه هر سال به ژاپن سفر کرده و با سوساي اوياما تمرين مي نمودند.

در سال 1979 اولين تيم ملي کيوکوشين ايران را تشکيل داده و در دومين دوره مسابقات جهاني که در توکيو برگزار شد با 4 ورزشکار حضور يافتند که اعضاء اين تيم عبارت بودند از 1- بهروز شيرزاد 2 – مرحوم سيامک شيرزاد 3 – خسرو شيرزاد 4- مسعود همايونپور ، هدايت اين تيم نيز به عهده شخص کانچو شيرزاد بود. تا قبل از فوت سوساي که در 6 ارديبهشت 1373 (26 آوريل 1994) اتفاق افتاد به طور تنگاتنگ و صادقانه با ايشان همکاري داشتند. ده روز پس از فوق سوساي اوياما در تاريخ 16 ارديبهشت 1373 ( 6 مي 1994) نام مکتب کاراته خود را که در سطح کشور به طور گسترده فعاليت داشت به نام جهاني سازمان بين المللي شيرزاد کيوکوشين ( شين ذن) تغيير داده و سبک خود را به دنيا معرفي و کليه تجربياتش در ورزشهاي رزمي را در اختيار مشتاقان کاراته حقيقي قرار داد و اکنون نيز نمايندگان اين سازمان در ايران و ساير کشور هاي جهان به بسط و گسترش اين سبک مشغولند. در کشور ايران مسئوليت اين سبک به عهده شيهان انصاري مي باشد. از اين رو تمامي استاداني که در سبک هاي مختلف آزاد ( شاخه هاي کيوکوشين) در ايران فعاليت مي کنند، يا از شاگردان ايشان و يا اينکه شاگرد شاگردان ايشان محسوب مي شوند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
خرداد 1391 راه اندازی شد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظرتون در مورد این سایت چیه؟
    به کدام یک از ضربات زیر بیشتر علاقه دارید؟
    شما ار کدوم دسته هستید؟
    باشگاه مجازی

    کمربند خود را انتخاب کنید تا همه ی تکنیک ها و کاتاهای مربوط به کمربند خود را به صورت انیمیشن ببینید.

    این ماژول فقط برای اعضا فعال است.

    عضویت

    تمرینات روزانه

    در این قسمت هر روز یک تمرین ساده به صورت انیمیشن برای تمرین در خانه نمایش داده میشود.

    این ماژول فقط برای اعضا فعال است.

    عضویت

    آمار سایت
  • کل مطالب : 105
  • کل نظرات : 99
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1340
  • آی پی امروز : 97
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 206
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 2,761
  • بازدید ماه : 2,761
  • بازدید سال : 100,587
  • بازدید کلی : 762,033
  • عضویت و ورود